Aktuelt
Dana Ure markerer flere års vækst og udvikling med nyt domicil og en ny visuel identitet
Siden 2002 har Joakim Hyldtoft været en del af Dana Ure, og i 2013 trådte han ind i ejerkredsen. Det glidende generationsskifte blev gennemført i 2023, hvor Joakim overtog virksomheden fra sine forældre, Inger-Lill og Palle Hyldtoft, der grundlagde virksomheden i 1980. I mere end 45 år har den Horsens-baserede virksomhed forsynet ur- og smykkeforhandlere i hele Danmark med ure af høj kvalitet – og under Joakims ledelse er væksten kun fortsat med fornyet styrke.
Nu står Dana Ure klar til endnu et nyt kapitel med den nylige åbning af deres 1.200 kvm store domicil på Silkeborgvej i Lund samt lanceringen af en ny visuel identitet, der skal understøtte virksomhedens milepæle indtil videre og deres fremtidige ambitioner.

Vi værner om tiden – både fortiden og fremtiden
Da Joakim Hyldtoft overtog Dana Ure for to år siden, var det ikke kun med ønsket om at videreføre sine forældres livsværk – det var også med ambitionen om at udvide med flere mærker og styrke virksomhedens position i markedet. Netop denne ambition kommer til udtryk i det nye domicil, der markerer en betydelig investering i fremtiden: "Det er både en nødvendighed, da vi var vokset ud af vores tidligere lokaler – men også en mulighed for at gentænke vores identitet og position i markedet. Vi vil ikke bare følge udviklingen – vi vil lede den," forklarer Joakim Hyldtoft.
En moderne identitet med dybe rødder
Udover at omgivelserne har fået en opgradering, lancerer Dana Ure nu også en ny visuel identitet, der afspejler både virksomhedens rejse hidtil og dens kerneværdier i dag. Med et stilrent og enkelt design forener det nye logo tradition og innovation, som især er centrale værdier for Dana Ure:
"Den nye identitet er ikke et brud med vores historie eller de traditionelle dyder, vi står for. Tværtimod er det en styrkelse af vores arv. Vi har haft stor respekt for at videreføre Dana Ure i den ånd, der altid har kendetegnet os – også visuelt," siger Joakim Hyldtoft.
Dana Ure har altid været kendt af deres kunder for et bredt udvalg af ure og en høj kvalitet på tværs af både produkter og services. “Med den nye identitet ønsker vi nu også at signalere overfor resten af omverdenen, at vi er klar til at tage næste skridt" uddyber Joakim Hyldtoft.
Dana Ures nye identitet er allerede ved at blive udrullet, og virksomheden forventer at kunne åbne dørene til det færdige domicil i løbet af 2025 - både for kunder og samarbejdspartnere.